Monday, April 8, 2019

Video petikan dari Film Karate Kid

Apa yang aku dapat kaitkan video diatas dengan latihan di ILP Perai ialah membuat latihan secara kerap iaitu berulang-ulang dapat jadikan aku mahir dalam bidang yang diceburi seperti Web Development dimana aku berlatih merangka html menggunakan Adobe Dreamweaver dan menggunakan Photoshop secara berulang memudahkan aku menghafal setiap kegunaan tool dalam dua software tersebut.




Video kedua ni pula menunjukkan proses pembelajaran diluar kelas dimana aku mencari ilmu baru untuk memperkukuhkan lagi pengetahuan serta kemahiran dalam bidang yang aku ceburi. Seperti yang ada dalam video tersebut, budak tu meniru aksi wanita itu berkomunikasi dengan ular.




Video last ni pula memnunjukkan budak tu menang pertandingan dengan menggunakan pengetahuan yang dia pelajari dari luar. Kita dapat aplikasikan dalam kehidupan terutama students dimana untuk berjaya bukan sahaja perlu komitmen dan tumpuan dalam kelas malah kita perlu usaha mencari ilmu luar yang dapat diperoleh dari pelbagai sumber.

No comments:

Post a Comment

Anugerah Blogger | Modul Web Development ILP Perai

20190430 | Selasa 1-Salin (copy) Anugerah ini dan letakkan (paste) di blog anda.  - Pastikan Anugerah ini di label dengan taju...